Sonntag, 19. Oktober 2014

Die ersten Schritte sind gemacht und der Sommer immer noch da - esimesed sammud on tehtud ja suvi ikka veel pole läinud

Jetzt ist meine erste ganze Arbeitswoche tatsächlich rum und ich bin zufrieden. Ich mag die Kinder und die Erzieher und ich mag auch Krakau sehr.
Am Montag fing unser Sprachkurs an, der mir bis jetzt leider noch nicht allzu viel gebracht hat. Aber da er logischerweise von Stunde zu Stunde schwerer wird, hoffe ich , noch viel dazu zu lernen - und es gibt mit Sicherheit noch sehr, sehr viel Polnisch zu lernen. Mir wurde zwar schon ein paar Mal gesagt, dass ich ja schon sooo guuut spräche, aber dass das vor allem aus Höflichkeit passiert, ist einem dann auch irgendwie klar. Aber ich freue mich immer wieder, wenn ich einige Sätze oder sogar Unterhaltungen verstehe und am schönsten ist es natürlich, wenn ich schon einige Sätze mit den Kindern wechseln kann - es ist nämlich wirklich ein sehr deprimierendes Gefühl, nicht zu verstehen, was die Kleinen einen sagen oder fragen wollen. Gestern wurde ich gefragt, wie viel Zeit ich mir gebe, um Polnisch zu sprechen, und da habe ich spontan "1 Monat" gesagt, und das gilt es jetzt also einzuhalten. Im Kindergarten bleibt mir natürlich oft nichts anderes übrig, als mich auf Polnisch zu verständigen, da sowohl die Kinder als auch die eine Erzieherin nichts anderes sprechen. Im Alltag benutze ich aber dennoch hauptsächlich Englisch.

Mu esimene töönädal on möödnud ja ma olen rahul. Lapsed ja kasvatajad mulle meeldivad ja Krakow samuti. Esmaspäeval algas meie poola keele tunnid, mis kahjuks siiamaani ei aitanud mulle eriti. Aga kuna see loogiliselt läheb iga tunniga raskemaks, loodan ma, et ma saan veel palju õppida - ja kindlasti on veel väga, väga palju mida poola keeles õppida . Kuigi mulle öeldi juba paar korda, et ma niiii hästi poola keelt räägiks, teame ju kõik et see peamiselt viisakusest öeldakse. Siiski olen ma ikka ja jälle õnnelik kui ma mõnda lausetest või isegi vestlusest aru saan. Ja kõige lahedam on loomikult see kui ma natukene lastega rääkida oskan - sest see on täiega masendav tunne mitte aru saada mida väisked üritavad sulle öelda või küsida. Eile mind küsiti, palju aega ma endale annan kuni ma poola keelt rääkida tahan - ja ma vastasin spontaanselt "1 kuu", nii et ma peangi rääkima hakkama siis . Lasteaias ei jää mul sageli muud üle kui poola keeles rääkida, sest nii lapsed kui ka üks kasvataja ei räägi midagi muud. Igapäevaelus kasutan ma siiski peamiselt inglise keelt.


Andere Highlights der Woche waren : meine erste Stunde Lindy-Hop, die super war! , ein veganes Dinner am Donnerstag und eine neuentdecke Spielebar in der Altstadt, Kino mit meinen 2 Mitbewohnern am Freitag, einsames Erkunden des Wawels am Samstag und heute Wandern durch das jüdische Viertel Kazimierz : war also wieder eine aufregende, spannende und tolle Woche. So kann es weitergehen.

Muud nädala highlightid olid: mu esimene tund Lindy-Hop, mis oli ülilahe!, vegaane dinner neljapäeval ja avastanud mängubaari vanalinnas, kino oma kahe korterikaaslased, Waweli uurimine laupäeval ja tänane ringkäik juudi kwartalis Kazimierzis - oli siis jälle põnev ja lahe nädal. Nii saaks edasi minna.


See u soon
Anna

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen