Freitag, 16. Januar 2015

Nowy rok - neues Jahr - uus aasta

Czesc sõbrad !

Das neue Jahr hat angefangen, eigentlich bin ich sogar schon mittendrin. Was ist in den letzten 6 Wochen passiert? Ne Menge! Im Dezember hatten wir unsere Weihnachtsvorführung und dann bin ich mit meiner deutschen Freundin Miri nach Estland gefahren - während sie am 23. nach Berlin geflogen ist, habe ich Weihnachten mit meiner estnischen Familie verbracht, was ich nicht bereue!
Ich habe Miriam Tallinn gezeigt und einen Tag waren wir in Helsinki, inklusive Schneesturm. Im Norden gibt es wenigstens noch richtige Winter!

Eks ma siis jälle proovin eesti keeles kirjutada. Lihtsalt nii raske on, aga ma pean, ma pean, ma tean...
Nii siis uus aasta algas ! Mis juhtus eelmistel 6 nädalatel? Ikka päris palju! Detsembrikuus toimis meil lasteaias jõuluetendus ja peale seda ma läksin koos oma saksa sõbranna Miriga Eestisse - tema läks 23ndal koju ja mina veetsin jõulud oma eesti perega, mida ma absoluutselt ei kahetse!
Ma näitasin Mirile Tallinna ja käisime Helsingis ka, lumetorm oli meil ka...Põhjamaal on vähemalt veel õiged talved olemas! Mirile muuseas vägagi meeldis eesti keel ja Eesti üldiselt, mis oli kuidagi hea kuulda...












Die Reise zurück nach Krakau war dann aber leider ziemlich anstrengend...ich musste 3 mal umsteigen, es war relativ kalt und unbequem, aber dafür gab es in den meisten Bussen Ekrane mit neuen Filmen, das hat es dann doch irgendwie erträglich gemacht. Richtig angekommen in Polen bin ich dann auf der Zugfahrt von Warschau nach Krakau - ich kam in ein Abteil, vollgestopft mit 7 Polen - 4 davon Studenten, die mir erst ganz nett mit meinem Gepäck geholfen haben und dann die Wodkaflasche rausgeholt haben und unbedingt mit mir trinken wollten - nach 2 Shots habe ich mich dann aber vehement gewährt und sie haben resigniert...gegen halb 4 Uhr morgends war ich dann in Krakau und konnte meinen Koffer noch bis nach Hause schleppen, das war ein Spass...

Reis tagasi Krakovisse oli üpris raske - pidin 3 korda ümber istuma, oli päris külm ja ebamugav aga seeeest olid enamikul bussidel ekranid kus sai uusi filme vaadata, nii et ma elasin kuidagi üle...päriselt "poolatunne" tundsin siis rongisõidul Varssavist Krakovisse - ma tulin sisse, oli täis poolakaid, neist 4 üliõpilased kes mind aitasid väga sõbralikult minu kohvritega ja kes siis võtsid viinapudeli välja ja tahtsid tingimatult minuga juua - peale 2 shotti ma tõesti ei tahtnud enam rohkem ja nad ansid alla...kella 4 paiku hommikul olin ma lõpuks ometi Krakovis ja vedasin kohvri koju, see oli lõbus...

Im Kindergarten läuft es momentan sehr gut. Erst gab es eine Menge zu tun wegen Weihnachten, jetzt ist das nächste grosse Event der Oma und Opa - Tag, der nächste Woche sein wird (wusste nicht einmal, dass es sowas gibt...). Es muss also wieder viel gebastelt und ausgeschnitten und bemalt werden und natürlch studieren wir auch wieder eine Show ein - auch dieses Mal mit einem deutschen Lied, welches zwar rein gar nichts mit Omas oder Opas zu tun hat, aber es ist einfach sehr süss und die Kinder haben Spass...hört euch doch einfach mal "5 kleine Fische" auf youtube an, dann könnt ihr euch das vielleicht vorstellen . Ich hatte ja geschrieben, dass ich ihnen für Weihnachten auch Kling Glöckchen beigebracht hatte und das hat echt ganz gut geklappt! Sie singen es manchmal immer noch. Und auch mein Adventskalender hat sich gelohnt, denke ich. Sie haben sich jeden Tag immer darum gerissen, wer denn jetzt das Türchen aufmachen darf. Letzten Freitag habe ich dann die Auswertung gemacht - ich habe jedes Wort nachgefragt, was sie mit dem Kalender gelernt haben und wer es am schnellsten wusste, durfte das Zettelchen mit dem Wort behalten und hat ausserdem einen Aufkleber bekommen - Süssigkeiten und Aufkleber, damit kriegt man jedes Kind, glaubt mir!

Lasteaias läheb hetkel väga hästi. Kõigepealt oli palju teha jõulude puhul, praegu on järgmine üritus vanaema ja vanaisa - päev , mis toimib järgmisel nädalal (ma ei teadnudgi et nissugune päev on olemas...). Peab siis jälle palju tegema , joonistama ja välja lõigatama ja muidugi teeme jällegi etendust - ka seekord saksa lauluga, mida küll ei ole absoluutselt seotud vanaisa- ega vanaemadega, aga see on lihtsalt nii nunnu ja lastele meeldib ka (võita seda laulu youtubis kuulata , "fünf kleine Fische"). Ma õpetasin neile jõuluetenduseks saksa jõululaulu ka, mida nad lõpeks isegi päris hästi oskasid ja ikka veel vahel laulavad! Lisaks ma tegin detsembrikuus kalendri - see oli niisugune kalender et nad iga päev õppisid uue saksa sõna sellega, ja see täiega tasus ära! Eelmisel reedel ma vaatasin mida nad siis õpisid selle kalendriga - ma küsisin neilt iga sõna kohta ja kes kõige kiiremini teadis, sai selle paberi sõnaga endale jätta ja sai kleebis endale , väga motiveeritud olid...



                        
           Nehmt euch in Acht, das ist der Raufbold der Gruppe! Der liebe  kleine anstrengende Przemysław - wer kanns aussprechen? :D




Außerdem habe ich letzten Freitag auch einen "Estland-Tag"(Stunde) gemacht. Ich hab ne Präsentation über Estland vorbereitet (auf Polnisch !) und ihnen Süßigkeiten gegeben, die ich aus Estland mitgebracht hatte - es war sehr schön, vor allem als plötzlich alle angefangen haben "Estonia, Estonia" zu schreien und mit meiner Estlandflagge gewedelt haben, das war schon süß...

Nüüd siis midagi eestlastele - eelmisel reedel rääkisin lastele midagi Eesti kohta - tegin präsentatsiooni poola keeles ja andsin neile maiustusi mida ma ostsin Eestis . Oli ülilahe, eriti siis kui nad hakkasid äkkiselt kõik "Estonia, Estonia" karjuma , minu eesti lipp käes, väga armas oli!






Ansonsten bin ich grade im absoluten Swingfieber . Dieses Wochenende war ich auf einer art Workshop, inklusive 5 Stunden Unterricht und 2 Swingpartys, es war sehr sehr gut!

Hetkel ma olen väga obsessed Swingtantsuga. Kogu aeg käin tantsutundides ja Swingpidudel, väga lahe on ja nii õnnelikuks teeb kuidagi!

Jetzt sind alle wieder auf dem neusten Stand und mein Gewissen ist beruhigt - ich wünsche euch allen nachträglich noch ein frohes neues Jahr, auf polnisch, kaum aussprechbar szczęśliwego nowego roku!

Anna


2 Kommentare: