Sonntag, 10. Mai 2015

It don't mean a thing, if it ain't got that swing!

Cześć an alle sõbrad !

So langsam hab ich in meinem Kopf echt ein Sprachchaos. Von Deutsch zu Polnisch zu Englisch, wieder zu Deutsch, und dann zwischendurch noch Estnisch mit meiner Gastfamilie und Freunden in Estland - ein Gehirnjogging der ganz besonderen Art ! Aber mir macht es Spaß und es ist toll, wie man die eigenen Fortschritte mitbekommt.

Olen tagasi eesti keeles! Vabandan, et alles nüüd tuleb eestikeelne postitus - seeeest loodan et olete rahul sellega mida ma siia kirjutasin :). Ma just seletasin saksa keeles , et keeled minu peas on sassi läinud!! Pean vahetama poola , inglise, saksa ja eesti keele vahel, mis paneb mu aju töötama nagu täiega! Aga see meeldib mulle ja väga lahe on näha kuidas mu poola keel aina paremaks saab. Ja nii imelik on üritada eesti keeles kirjutada kui samal ajal poola keele sõnad pähe tulevad.

_____


Im letzten Monat ist natürlich wieder einiges passiert. Im Kindergarten hatten wir Ökowoche. Inklusive Demo. Gute Idee, hätte man aber sicherlich noch mehr an ökologischen Themen reinbringen können - dass der Titel "ökologische Kindergarten", aber eben vorallem ein Titel ist, damit habe ich mich ja schon vor einiger Zeit abgefunden...

Viimasel kuul juhtus muidugi jällegi üsna palju. Lasteaias oli meil ökoloogiline nädal - isegi demonstratiooniga! Hea mõte, aga kindlasti oleks võinud rohkem ökoloogiliseid teemaid siseneda - aga et  see "ökoloogiline lasteaed" on peamiselt ökoologiline paberi peal, sellega ma juba ammu olen leppinud.







___

Natürlich hab ich wieder viel getanzt im letzten Monat. Draussen, drinnen, in Krakau und in Warschau, Lindy Hop und Collegiate Shag - und es macht einfach weiterhin so viel Spass! Empfehle ich sehr!

Tantsisin muidugi jällegi palju sellel viimasel kuul. Õues, sees, Krakowis ja Varssavis, Lindy Hop ja Collegiate Shag - ja see pakub lihtsalt nii palju lõbu. Soovitan seda väga!


 ___

Als ich letztes Wochenende in Warschau war, habe ich dort nicht nur getanzt, sondern mit meiner Freiwilligenfreundin Paula auch weiter das vegane Warschau erkundet - es gab Pizza, Falafel und Hot Dog und alles war so lecker! Alleine dafür ist mir Warschau unglaublich sympatisch. Danke an dieser Stelle an Paula, bei der ich schon das zweite mal ein Wochenende verbringen durfte!!

Kui eelmisel nädalavahetusel olin Varssavis, ma ei tantsinud ainult seal, vaid koos oma vabatahtlikusõbranna Paulaga jätkasin uurimisega täistaimetoitlasest Varssavist - sõime pitsad, falafel ja Hot Dog ja see oli kõik nii maitsev! Varssavi on juba oma söögikohade pärast nii sümpaatiline!








___

Als ich am letzten Sonntag aus Warschau zurückgekommen bin, ging es gleich weiter für mich - denn meine Eltern haben mich besucht und haben bis gestern mit mir Krakau und etwas Umgebung erkundet. Unter anderem waren wir in Ausschwitz, welches sehr beeindruckend war.
Insgesamt war die letzte Woche wie ne Woche Urlaub für mich und sehr schön - sie waren auch mit im Kindergarten und alle haben sich sehr gefreut. Ich habe auch nur am Mittwoch ganz gearbeitet, es war also äußert entspannt für mich.

Kui eelmisel pühapäeval tulin tagasi Varssavist, tervitasid mind bussijaamas mu vanemad - tulid mulle külla nädalaks, eile sõitsid koju. Koos avastasime natukene Krakovi ja ümbrust. Olime ka Auschwitzis, mis oli väga muljetavaldav.
Kokkuvõttes oli eelmine nädal nagu vaheaeg minu jaoks ja väga lahe - nad olid minuga ka lasteaaias ja kõik olid väga õnnelikud. Töötasingi ainult kolmapäeval, nii et minu jaoks oli see väga lebo ;).








____

Auch nächste Woche wird spannend werden. Bis Mittwoch arbeite ich zwar normal, aber dann geht es für mich über Warschau, wo ich wieder eine Nacht bei Paula schlafen werde, nach Vilnius. Dort wartet das nächste Swing-Festival auf mich, auf das ich mich schon total freue! Dieses Mal werde ich dort Solo Jazz lernen, da bin ich schon sehr gespannt drauf. Ich hoffe nur, dass sich die momentane Wettervorhersage nicht bewahrheitet und mein Fuß, der seit dem Festival in Warschau wehtut, bis dahin wieder tanzen kann! Außerdem hoffe ich auch, dass es nicht zu alleine wird - denn da von meinen Swingfreunden aus Krakau niemand mitkommt und auch keiner der Freiwilligen Zeit beziehungsweise Lust hatte, bin ich dort quasi alleine und hoffe, dass ich trotzdem ein paar nette Leute kennenlerne (vielleicht ja sogar aus Estland?). Schlafen werde ich dort bei einer Freiwilligen aus Deutschland, die mit der gleichen Organisation wie ich ihr Auslandsjahr in Vilnius verbringt.

Järgmine nädal on jällegi põnev. Pean küll kolmapäevani töötama, aga juba õhtul sõidan üle Varssavi Vilniusse. Seal ootab mind järgmine Swing-Festival, mida ma juba täiega ootan! Seekord õppin seal Solo Jazz, ehk kuidas üksinda Swing tantsida. Loodan vaid, et ilmaennustusel pole õigus ja et mu jalg, mis hakkas pärast eelmist Festivali valutama, suudab Vilniuses jällegi tantsida. Lisaks loodan et mul pole seal liiga üksi olla - sest ega mingi Krakovi swingsõber ega mingi vabatahtlik tuleb minuga kaasa, nii et ma olen seal põhimõtteliselt üksi - loodan et siiski kohtan lahedaid inimesi (võib-olla isegi Eestist? See oleks küll lahe...). Õnneks ei pea ma hostelis magama, vaid ühe vabatahtliku juures kes on sama organisatiooniga nagu minagi Leedus.

___


Andere kleine Neuigkeiten : mein Computer ging 2 mal kaputt und wurde 2 mal kostenlos repariert (Garantie - hat mich aber sehr viele Nerven gekostet!).
Vor ungefähr 2 Wochen wurde ich nach der Aufführung zur Ökowoche der Kinder von einer Mutter angesprochen - sie hat mich gefragt ob ich Wiktoria, ihrer Tochter und eines der süßesten Kinder meiner Gruppe, und deren Schwester zu Hause Deutsch beibringen kann. Da die Kinder 5 und 3 Jahre alt sind, besteht das Deutschbringen bis jetzt aus Memory spielen und malen, aber es macht trotzdem Spaß, gibt mir 30 Zloti zusätzlich die Woche und ist auch noch ein zusätzliches Training meines Polnisch. Schade, dass sie erst jetzt auf die Idee gekommen ist, jetzt, wo das Ende schon so nah ist...

Teised väiksed uudised: mu sülearvuti läks 2 korda katki ja 2 korda parandati tasutalt (garantii - aga ma läksin peaaegu hulluks!).
Umbes 2 nädalat tagasi küsis mind ühe tüdruku ema , kas ma saan õpetada selle tüdrukule ja tema õele saksa keelt nende kodus. Kuna tüdrukud on 5 ja 3 aastat vana, "õpetama" tähendab memorii mängimine ja joonistamine, aga see on siiski lahe ja ma saan 30 zloty lisaks nädalas. Peale on see nagu lisatrenn minu poola keelele! Kahju et talle tuli see mõte alles praegu pähe, kui mu aeg siin on juba peaaegu lõpetanud...

___

Ich wünsche euch allen einen schönen Mai und vielleicht schaffe ich es ja, gleich nach Vilnius nochmal zu schreiben!

Soovin teile kõigile ilusat mai ja võib-olla isegi jõuan kohe peale Vilnius jälle kirjutada...

Do zobaczenia!

Anna

2 Kommentare:

  1. Kuule, annab tunda, et sa eesti keelt pole ammu rääkinud :D veel saan sust aru, ära seda oskust päris ära ka kaota! ;)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. no näed :( ei kaota ei kaota, suvel tulen eestisse ja harjutan iga päev :p

      Löschen